Friday, November 16, 2012

TRIP SANTAI BERSAMA KELAB PAJERO MALAYSIA

Pada 10-13 Nov 2012, Utara Offroad Club telah bergabung dengan Kelab Pajero Malaysia untuk satu trip santai ke Sungai Singor, Hulu Perak. Trip tersebut telah disertai oleh 13 buah kenderaan 4x4 iaitu 9 buah kenderaan dari Kuala Lumpur dan 4 buah kenderaan dari Pulau Pinang. Trip ini berakhir dengan kepuasan yang amat sangat bagi pesertanya kerana dapat menikmati hidangan yang lazat dari hasil Sungai Singor iaitu Ikan Kelah, Tengas dan Baung.
Melintasi Sg Teku yang mana jambatan telah runtuh
 
Semua kenderaan dapat melintasi halangan dengan mudah
 
Halangan yang membuat pemandu kecut....
 
Campsite bravo
 
 
Aktiviti sungai

14 comments:

  1. Assalamualaikum....

    Saya nak ke pos kemar dari sg siput pada 9 Feb ni dengan menaiki 4WD standard (triton). Saya nak minta pandangan Tuan:-

    1. Dari mana jalan masuk di sg siput?
    2. Anggaran masa pemanduan dari sg siput ke pos kemar
    3. Jarak pemanduan dari sg siput ke pos kemar
    4. Adakah 4WD standard boleh lepas masuk ke pos kemar dari sg siput?
    5. Apakah checkpoint2 atau landmark sepanjang pemanduan yg perlu saya beri perhatian?
    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Jalan masuk melalui Felda Rasah....
      2. 1 hari bagi jalan kering....2 hari kalau jalan basah.....kalau kereta standard silap2 tak sampai terus
      3. lebih kurang 100km
      4. Boleh kalau musin kemarau
      5. Pakai GPS rakyat....maksud saya tya pada orang asli di sepanjang jalan ialah cara yang paling mudah. Bawa rokok lebih untuk OFFER pada yang bagi maklumat

      Delete
  2. Ishak Abdullah,Jitra Kedah.October 13, 2013 at 6:13 AM

    Assalamualaikum....
    Saya baru nak berjinak dengan 4WD nih jadi saya terambil Frontier tahun 2006.Boleh beri sedikit nasihat berkaitan 4WD jenis ini.Adakah ianya mendatangkan masalah dan apa masalah yang sering dihadapi 4WD jenis ini.Apa pula komen tuan berkenaan dengan tukar enjin jenis lain untuk frontier.Sekian terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak masalah frontier ni sebab banyak menggunakan SENSOR....sparepart pun mahal tapi keistimewaannya ialah POWERFULL. Kalau nak tukar engine frontier ni saya lebih mencadangkan Nissan TD27T. Enginenya murah tapi tahan lasak.

      Delete
  3. salam,saya nk tye ape bze enjin v31v dan v31 w.tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. V31V....manual transmission
      V31W....automatic tranmission

      Delete
  4. As salam,
    Saya mencari tangki minyak untuk pajero LO47 jika ada.

    Terima kasih

    ReplyDelete
  5. As salam,
    Saya mencari tangki minyak untuk pajero LO47 jika ada.

    Terima kasih

    ReplyDelete
  6. As salam...saya baru berjinak2 dengan 4x4 ni..berminat dan syok dengan trip santai mcm ni..kalau ada trip yang santai dan light bleh kot nak join, hehehhe...

    ReplyDelete
  7. Blogger cuma nak menunjuk2 ...tak payahlah nak tanya apa apa kat sini..buang masa tuan2 saja...pigi matilah kau buss...ko pikir ko satu org saja tau msk hutan...kasian lah sama bdk2 baru mo joint..apa salahnya ko kasi jawab soalan dorang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta maaf. Tak ada masa nak buka....sibuk dengan kerja...terpulanglah pada andaian tuan samada saya nak menunjuk-nunjuk atau apa pun.

      Delete